آنزیم کلیدی تبدیل کننده کلسترول به پیش ساز پلاک‌های عروقی کشف شد.


✅ آنزیم کلیدی تبدیل کننده کلسترول به پیش ساز پلاک‌های عروقی کشف شد.


دانشمندان کارولینای شمالی آنزیمی را یافته‌اند که کلسترول را به یکی از پیش سازهای پلاکهای مسدود کننده عروق تبدیل می‌کند. به گزارش پایگاه اینترنتی  medlineplus.com ، این یافته سنگ بنایی برای درمان تصلب شرایین یا آترواسکلروز محسوب می‌شود. کلسترول یکی از اساسیترین مواد ساختمانی پوشش اعصاب ، یکی از اصلیترین چربیهای غشای سلولی و همچنین ماده پیش ساز هورمونها محسوب می‌شود. بدن به خودی خود کلسترول مورد نیاز خود را می‌سازد با وجود این کلسترول موجود در مواد غذایی با مسدود کردن عروق خونی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی را افزایش می‌دهند. هنوز روشن نیست چگونه کلسترول موجود در مواد غذایی به پلاکهای مسدود کننده عروق وارد می‌شود.


دانشمندان دانشکده پزشکی وابسته به دانشگاه ویک فارست با دستکاری الگوی ژنتیکی موشها آنزیم   ACAT2 را از بدن آنها حذف کردند. این آنزیم با ایجاد تغییرات ساختمانی در کلسترول انتقال آن را به داخل سلول تسهیل می‌کند. در این موشها میزان بروز بیماری تصلب شرایین  85  درصد کمتر از موشهایی بود که این آنزیم را داشتند. نتایج این مطالعه در ششمین کنفرانس سالانه انجمن متخصصان قلب آمریکا در واشنگتن ارائه شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مجله علمی زیست شناسی

مجله علمی زیست شناسی
_________________
دانستنیهای زیست شناسی
زیست شناسی دبیرستان و کنکور
ویدئوها و انیمیشن های آموزشی
جزوات و نمونه سوالات
کتب و رفرنس های علمی
مقالات علمی و پژوهشی
__________________
حمید نقی زاده
کارشناس ارشد فیزیولوژی دام
دبیر زیست شناسی دبیرستانها و آموزشگاههای تهران


بایوسای را در آپارات، تلگرام و اینستاگرام نیز دنبال کنید

تمامی حقوق برای مجله علمی زیست شناسی محفوظ است . طراحی قالب : نقل بلاگ